2010年11月7日日曜日

11月6日(土)さつまいも掘り報告(Sweet potato digging)


雲ひとつ無い青空の中、森田さんの畑に外国人8家族、日本人5家族、総勢36名が集まりました。
畑を知っている人は直接畑へ、分からない人は中原駅で待ち合わせしました。
1家族300円の参加費でした。

畑は空気が良くて、太陽の恵みで背中はポカポカと暖かくなり汗ばんできました。
お店で売っているさつまいもの3倍ぐらいある巨大な芋を掘り当てました。




砂まみれになり子供達は歓声をあげて喜んでいました。
1時間もするとみんな掘り起こしてしまいました。
皆で取れたさつまいもを分け合って持ち帰りました。手を洗ってお菓子を食べて終わりました。


Koala special event "Sweet potato digging" held on Nov. 6 Saturday. It was the blue sky on that day.
Eight foreign families and five Japanese families,total 36 people got together at Morita san's field.
People who knew the site, went there directly and people who didn't know the place, rendezvous at Nakahara Station.
The participation fee was 300yen per a family.

We felt comfortable with flesh air and were sweating from the sunshine.
We dug up four jumbo sweet potatoes which had three times bigger size than the ordinary one.
Children were covered with sand and enjoyed digging one.
Finished working in an hour and divided 13 families and brought them back home.